Etykiety

wtorek, 3 czerwca 2014

ŻELKOWE CIASTO z okazji dnia dziecka

wyszło całkiem nieźle:-) Dzieciakom się podobało, a to najważniejsze! Pomysł zaczerpnięty z internetu, o stąd, ale wykonanie całkiem inne :-) Nigdzie nie znalazłam żelek w kształcie rybek, więc musiałam zadowolić się krokodylami. Palmę na wyspie zaś wymyślił mój M. Wyszła extra! Już wiem, że ciasto z samych galaretek i z żelkami jest pycha!!! :-) I robi wrażenie na najmłodszych! :-)
 I warstwa:

- 4 łyżki żelatyny
- szklanka zimnego mleka
- margaryna
- 2 szklanki cukru
- 4 jajka
- 2 galaretki ( u mnie pomarańczowa i cytrynowa)

Galaretki zrobić zgodnie z przepisem z opakowania, odstawić do stężenia. Gdy galaretki będą gotowe 4 łyżki żelatyny zalać szklanką zimnego mleka i pozostawić do napęcznienia. Margarynę utrzeć z 2 szklankami cukru oraz 4 żółtkami. Białka ubić na sztywną pianę i dodać do masy. Napęczniałą żelatynę zagotować i gorącą również dodać do masy. Dodać pokrojone w kostkę galaretki i wszystko delikatnie wymieszać. Całość przelać do formy i pozostawić do stężenia.

Wyspę widoczną na na cieście zrobiłam tak:

- 1 cytrynowa galaretka
- 120 g serka waniliowego homogenizowanego

Galaretkę rozpuścić w 300 ml wody, gdy przestygnie dodać do niej serek i wszystko zmiksować. Wlać do salaterki, miseczki, czegoś co nada wyspie odpowiedni kształt. Odstawić do stężenia.

Gdy zarówno I warstwa jak i wyspa stężeją, wstawić miseczkę z wyspą do gorącej wody by łatwiej wyszła i delikatnie przełożyć na ciasto.

Na ciasto z wyspą wlać zieloną galaretkę i poczekać aż wszystko stężeje. Poukładać żelki (u mnie krokodyle) i ponownie zalać galaretką, tym razem niebieską. 

Teraz pozostaje zrobienie jedynie palmy. My wykorzystaliśmy do tego rurkę z nadzieniem kakaowym z TESCO oraz długie żelki nabite na wykałaczkę :-) 

I ciasto żelkowe gotowe :-))))) Naprawdę pyszne! Polecam!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz