Etykiety

poniedziałek, 26 maja 2014

KONFITURA Z RABARBARU I CYNAMON

 Z rabarbaru zrobiłam już sok, a i konfitury 3 słoiczki się udały :-))) Znalazłam przepis na konfiturę z cynamonem. Moja ukochana przyprawa ;-)))) Kocham zapach cynamonu oraz smak jaki dodaje innym potrawom. Z rabarbarem skomponował się idealnie! A zapach w kuchni podczas gotowania!!!! Hmmm, cudeńko!

KONFITURA Z RABARBARU Z CYNAMONEM:

1 kg rabarbaru (już po obraniu)
700 g cukru (ja dodałam trzcinowego)
1 szklanka wody
1 łyżeczka cynamonu

Rabarbar kroję na około 1 cm kawałki i zasypuję połową cukru. Zostawiam na noc. Z reszty cukru i wody zagotowuję syrop. Dodaję rabarbar wraz sokiem, który puścił i smażę około 1,5 godziny. Z takiej porcji wyszły mi 2 słoiki po 330 ml oraz jeden malutki, który od razu zjadła moja rodzinka :-)))
Jeśli mam być szczera, to moja konfitura w smaku wyszła pyszna. Ale chyba za bardzo skameralizowałam cukier, gdyż jest bardzo gęsta. Ogólnie wcale nam to nie przeszkadza, ale radzę często robić test zimnego talerzyka ;-))

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz