Etykiety

czwartek, 15 maja 2014

SOK Z RABARBARU

Moje pierwsze podejście :-) Przepis znaleziony już jakiś czas temu w jednym z tych śmiesznych kalendarzy z wyrywanymi karteczkami :-)))) Trochę go zmodyfikowałam czytając inne przepisy na necie i w sumie wyszło... dobrze! Córka od razu stwierdziła, że lubi rabarbar - choć jeszcze tydzień temu zaklinała się, że tego nie ruszy! Ah, te 4,5 latki ;-))))) Rabarbar ogólnie rzecz biorąc jest dość kontrowersyjny, jeżeli chodzi o jego właściwości. Z jednej strony źle wpływa na zęby i nerki (zawiera kwas szczawiowy), ale w dużych ilościach. Z drugiej zaś ma dobry wpływ na układ pokarmowy. Myślę, że jedzony z umiarem na pewno mojej rodzince nie zaszkodzi!

SOK Z RABARBARU:
1,5 kg rabarbaru
200 ml wody
700 g cukru
1/2 soku z cytryny (do jednej porcji dodałam, do drugiej nie)

Rabarbar obieram, kroję w małe kawałki. Zasypuje cukrem i dolewam wodę. Stawiam na gaz i gotuję. Od momentu wrzenia, jakieś 25 minut. Zdejmuje z gazu i czekam aż wystygnie. No i teraz moje "ulubione", odcedzam przez pieluchę tetrową. Zlewam do słoików, zakręcam i słoiki gotuję przez 15 minut. Koniec, pyszny soczek na zimę, do rozcieńczania z woda gotowy! :-)
 
A oto mój najmłodszy:-)) Już niedługo zacznie się gotowanie dla niego:-)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz